środa, 26 października 2022

Umiejętności miękkie w SEO

Najpierw jednak przyjrzyjmy się definicji tego, co właściwie rozumiemy przez umiejętności miękkie.

Co to są umiejętności miękkie?
Umiejętności miękkie to zdolności, które pozwalają osobie komunikować się i pracować z innymi skutecznie i harmonijnie.Niezależnie od tego, czy zajmujesz się treścią czy technicznym SEO, jesteś w firmie czy w agencji, Twoje umiejętności miękkie pomogą Ci poruszać się w każdym środowisku pracy i procesie. To dlatego, że w każdej roli, nawet w rolach technicznych, wciąż pracujemy z innymi istotami ludzkimi. Nie wspominając o tym, że SEO jest w większości przypadków wysiłkiem zespołu wielofunkcyjnego, co oznacza, że będziesz musiał czuć się komfortowo w interakcji z interesariuszami.A jeśli jesteś specjalistą SEO na poziomie zarządzania, może się okazać, że istnieją jeszcze trudniejsze interakcje z liderami. Szczególnie jeśli jesteś odpowiedzialny za uzyskanie podpisu na swoich organicznych strategiach i projektach.Dzisiaj podzielę się pięcioma umiejętnościami miękkimi, na których możesz zacząć się skupiać, aby poprawić sposób, w jaki angażujesz się w relacje z członkami swojego zespołu, interesariuszami i kierownictwem, co pomoże Ci rozwijać karierę i generować sukcesy.

Kilka umiejętności miękkich dla sukcesu w SEO

1. Empatia

Empatia to zdolność do wyczuwania emocji innych ludzi, połączona z umiejętnością wyobrażenia sobie, co ktoś inny może myśleć lub czuć. Według najnowszych badań empatia jest najważniejszą umiejętnością w przywództwie. Ale dlaczego jest ona ważna dla SEO?Cóż, powodem, dla którego empatia jest umiejętnością numer jeden w przywództwie jest to, że pomaga ona budować lepsze, bardziej znaczące relacje z ludźmi, z którymi pracujesz i dobrze ich rozumieć. Jest to niezbędne dla SEO, którzy pracują w kilku różnych funkcjach i codziennie angażują się z różnymi interesariuszami. Empatia pomoże skutecznie angażować się w konflikt i rozwiązywać go, co poprawia produktywność, współpracę i napędza lepsze wyniki.Najlepszym sposobem na poprawę empatii jest zbadanie własnych uprzedzeń i obserwowanie, jak wchodzisz w interakcje z ludźmi wokół ciebie. Skoncentruj się na tym, jak wchodzisz w interakcje i angażujesz się z ludźmi, którzy mają inny punkt widzenia niż Ty. Nie chodzi tu o logiczne uzasadnienie czyjejś opinii, ale bardziej o sprawdzenie, czy potrafisz zrozumieć emocje i uczucia stojące za tym, dlaczego ktoś ma inny sposób myślenia. Nie musisz się z kimś zgadzać, aby być empatycznym, ale musisz skupić się na zrozumieniu, akceptacji i walidacji doświadczeń innych ludzi.

2. Krytyczne myślenie

Krytyczne myślenie to obiektywna, bezstronna analiza i ocena dostępnych faktów, w celu sformułowania osądu. Jest to absolutnie kluczowe w przestrzeni takiej jak SEO i marketing cyfrowy, ponieważ SEO jest wypełnione opiniami i sporadycznymi faktami, a zachowanie obiektywizmu i świadomość własnych uprzedzeń może być wyzwaniem.Zadawanie (lepszych) pytań jest dużą częścią rozwoju krytycznego myślenia. Aby to zrobić, będziesz potrzebował zdrowej ilości ciekawości i sceptycyzmu. Sceptycyzm pomoże rozwinąć nawyk kwestionowania założeń i poprawić praktykę rozumowania poprzez logikę, podczas gdy ciekawość skłoni cię do poszukiwania różnorodności myśli. Chcesz również poprawić swoje umiejętności badawcze, patrząc na wiarygodność źródeł i aktywnie szukając opinii, które różnią się od twoich.To w żadnym wypadku nie jest łatwa rzecz do zrobienia. Wymaga czasu i energii, aby wyjść z drogi, aby zrobić badania, zadawać pytania i z szacunkiem angażować się w poglądy i doświadczenia, które różnią się od twoich.Ta umiejętność przydaje się podczas przeglądania wszelkich opinii SEO, analizowania danych, przeglądania wytycznych i algorytmów wyszukiwarek. Może być również niezwykle pomocna podczas prezentacji dla interesariuszy lub decydentów. Krytyczne myślenie może pomóc w utrzymaniu w ryzach tendencji do potwierdzania i przygotować się do radzenia sobie z obawami i zastrzeżeniami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak działa SEO?

 W rozległym cyfrowym krajobrazie, w którym miliony stron internetowych konkurują o uwagę, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) odgryw...