środa, 26 października 2022

Lista kontrolna SEO

Jak korzystać z tej listy kontrolnej SEO

Większość list kontrolnych SEO nie informuje o tym, że SEO jest procesem ciągłym. Zamiast tego, wymieniają one losowe zadania i sprawiają, że brzmi to tak, jakby SEO było zrobione. To nie jest prawda, więc nadaliśmy każdej pozycji na naszej liście kontrolnej jeden z tych tagów:

Zrób to raz

Zrób to okresowo

Zrób to za każdym razem, gdy publikujesz nową stronę

Taka struktura oznacza, że nie musisz przechodzić przez wszystko na tej liście kontrolnej dzisiaj. Zrób najpierw zadania jednorazowe, potem okresowe, a następnie wykonaj zadania bieżące za każdym razem, gdy publikujesz nową stronę.

Lista kontrolna podstaw SEO

Zacznijmy od kilku najlepszych praktyk SEO, które każdy powinien mieć w torbie. Nie poprawią one bezpośrednio rankingów, ale są ważne w ustawieniu się na wyższą pozycję w Google.

1. Skonfiguruj Google Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie do śledzenia wyników wyszukiwania organicznego Twojej witryny.

Oto kilka rzeczy, które możesz z nim zrobić:

Zobaczyć słowa kluczowe, na które prowadzisz ranking

Sprawdzić pozycje w rankingu

Znaleźć błędy w witrynie

Przesłać sitemapy

2. Skonfiguruj Narzędzia dla webmasterów Ahrefs

Ahrefs Webmaster Tools (AWT) jest darmowym narzędziem, które pomaga poprawić wydajność SEO Twojej strony i uzyskać więcej organicznego ruchu z wyszukiwania.

Oto kilka kluczowych funkcji:

Przeskanuj swoją stronę pod kątem 100+ problemów SEO

Zobacz wszystkie swoje backlinki

Zobacz wszystkie słowa kluczowe, na które jesteś w rankingu

Lista kontrolna technicznego SEO

Kwestie techniczne SEO często powstrzymują stronę przed osiągnięciem tak wysokiego rankingu, na jaki zasługuje. Oto podstawowe najlepsze praktyki techniczne, których każdy powinien przestrzegać.

1. Zaplanuj strukturę witryny (tylko nowe witryny)

Ważne jest, aby odwiedzający i wyszukiwarki mogli łatwo poruszać się po Twojej stronie. Dlatego musisz stworzyć logiczną strukturę strony.Aby to zrobić, naszkicuj prostą mapę myśli: Każda gałąź na mapie powinna być linkiem wewnętrznym, aby umożliwić wyszukiwarkom i odwiedzającym nawigację między stronami.

2. Upewnij się, że Twoja strona jest łatwa do indeksowania

Google nie może prawidłowo indeksować treści, które nie są indeksowane, więc warto sprawdzić raport Coverage w Google Search Console pod kątem wszelkich ostrzeżeń lub wykluczeń związanych z robots.txt. Jeśli chcesz, aby Google poprawnie indeksował każdą z zablokowanych stron, powinieneś usunąć regułę powodującą blokadę z pliku robots.txt.

3. Upewnij się, że Twoja strona jest indeksowalna
Indeksowanie i indeksowanie to dwie różne rzeczy. To, że wyszukiwarki mogą indeksować stronę, nie oznacza, że mogą ją indeksować. Jeśli na stronie znajduje się znacznik meta robots 'noindex' lub x-robots-tag, indeksowanie nie jest możliwe. Google informuje o noindeksowanych adresach URL w raporcie dotyczącym okładek. Jeśli nie używasz HTTPS dzisiaj, nadszedł czas, aby dokonać przełączenia. Potencjalne zwiększenie rankingu na bok, HTTPS będzie chronić swoje dane odwiedzających. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz jakiekolwiek formularze kontaktowe na swojej stronie. Jeśli prosisz o hasła lub informacje o płatnościach, to nie jest to tylko ważne, to absolutna konieczność.

Jak sprawdzić, czy Twoja strona używa HTTPS?

Poszukaj kłódki w pasku wyszukiwania swojej przeglądarki:Jeśli tak się nie dzieje, musisz ustawić stałe przekierowanie 301.Jeśli używasz HTTPS (powinieneś), ważne jest również, aby dostępna wersja Twojej strony była wersją bezpieczną. To jest albo https://yourdomain.com albo https://www.yourdomain.com.

4. Upewnij się, że twoja strona ładuje się szybko

Prędkość strony jest czynnikiem rankingowym na desktopie od 2010 roku i mobilnym od 2018 roku. Łatwo jest zobaczyć, dlaczego. Frustrujące jest kliknięcie w wynik wyszukiwania i konieczność czekania na jego załadowanie. Dlatego prawdopodobieństwo odbicia wzrasta wraz ze spadkiem prędkości strony. Możesz użyć narzędzi takich jak PageSpeed Insights i GTMetrix, aby sprawdzić, jak szybko ładuje się Twoja strona internetowa.

5. Zainstaluj wtyczkę do kompresji obrazów

Kompresja obrazów sprawia, że pliki graficzne są mniejsze i poprawia się prędkość strony. To ważne, ponieważ szybkość strony jest czynnikiem rankingowym Google.Jeśli używasz WordPressa, istnieje wiele wtyczek do tego celu. My lubimy ShortPixel. Pozwala skompresować do 100 obrazów miesięcznie za darmo. Jeśli używasz innej platformy internetowej, poszukaj w Google odpowiedniej wtyczki lub skorzystaj z aplikacji internetowej ShortPixel.

6. Napraw niedziałające strony


 
Zepsute linki mogą negatywnie wpłynąć na doświadczenie użytkownika i złamać przepływ "autorytetu" do i wokół Twojej witryny.

Aby znaleźć niedziałające linki na Twojej stronie, użyj Ahrefs Webmaster Tools.

Przeczesuj swoją stronę za pomocą Site Audit

Przejdź do raportu stron wewnętrznych

Szukaj błędów "404 page".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak działa SEO?

 W rozległym cyfrowym krajobrazie, w którym miliony stron internetowych konkurują o uwagę, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) odgryw...